: سیاره زهره

براى عكسبردارى از روده و معده هم از پرتوهاى ايكس استفاده مى شود ليكن براى اين كار ابتدا به شخص مايعاتى مانند سولفات باريم مى خورانند تا پوشش كدرى اطراف روده و معده را بپوشاند و سپس راديوگرافى صورت مى دهند. علل اصلی که ممکن است مانع از شکلگیری حیات روی سیاره شود شامل این موارد میشود: قفل کشندی(۳) (زمانی که دورهی گردش سیاره به دور ستاره با دورهی چرخش سیاره به دور خودش یکسان شود، مانند شرایط گردش ماه به دور زمین)، میدان مغناطیسی شدید ستاره، و تابش شدید فرابنفش و ایکس ستاره.

ترکیبات این سیاره مانند ترکیبات یک ستاره است و اگر سنگینی آن ۸۰ برابر شود، تبدیل به یک ستاره میشود. تمامی لینک های قرار گرفته در اینجا متعلق به سایت “مستندز” هستن و اگر دسترسی به اینترنت پرسرعت برای دانلود ندارین می تونین از همون سایت خریداری کنین. علاوه برآن پاره حلقه ها و ديسک های غبارين نازکی نيز در اطراف خود دارد که اولين بار در تصاوير ارسالی کاوشگر وويجر2 مشاهده و كشف شد.

با بررسی دقيق تصاوير ارسالی اين سفينه ها بيش از 61 قمر برای اين سياره شناسايی شده است. دارند كه به دور اين سياره ها مي گردند . تریتون تنها ماه کرویشکل نپتون است و ۱۲ ماه دیگر آن اشکال نامنظم دارند. این سیاره آنقدر بزرگ است که 1400 کره به اندازه زمین در آن جای می گیرد. وقتی گالیله برای اولین بار در ۱۶۱۰ به رصد زحل پرداخت، تصور میکرد حلقهها قمرهای بزرگی هستند که در دو طرف سیاره قرارگرفتهاند او در طی هفت سال رصد و کاوش تغییر شکل حلقهها و حتی ناپدید شدن آنها را ثبت کرد (براساس زاویه و انحراف با زمین).

۱۵. هنگامی که فضانوردان آمریکایی طی مأموریت آپولو ۱۱ بر سطح ماه فرود آمدند، یک شیء پرندهی ناشناس را در نزدیکی موقعیتشان رویت کردند. در حکایت گنبد زرد نیز یک نوع خردمندی زنانه مشاهده میشود که با فرزانگی مردانه ترکیب شده و به کمال می رسد. این سیاره به عنوان یکی از روشنترین سیارههای منظومه شمسی نیز شناخته میشود نام آن از کلمه زهره استفاده شده که به گلهای سفید گفته میشود. در واقع دمای جوّ زهره حدود 480 درجه سانتیگراد است که از دمای سطحی وجویّ هر سیاره ای در منظومه شمسی بیشتر است در این دما سرب به راحتی ذوب می شود!

• حلقه ي زحل و قمر بزرگ آن تيتان، به راحتی با تلسكوپي كوچك يا دوربين دوچشمی با بزرگنمایی حداقل 10 برابر قابل تشخیص و رویت هستند. جرم آن 10 برابر سیاره مشتری است که آن را به یکی از پرجرمترین سیاراتی تبدیل میکند که تاکنون کشف شده است. جرم مشتری دو و نیم برابر جرم سایر سیارات منظومه شمسی است. این سیاره هفتمین سیاره منظومه شمسی ما از خورشید است. 13 ما با داشتن شبكه ي مدارها و نصف النهار چه چيزهايي را مي توانيم به دست بياوريم؟ پس اگر آب را در فضا تولید کنید بهتر است. پس اگر می خواهید انگشتر شما جلب توجه کند انگشت کوچک، انگشت مناسبی است.

کشف اریس در رسانهها به گستردگی به عنوان سیاره دهم اعلام میشد و از این رو طبقهبندی دوباره هر سه جسم به عنوان سیاره کوتوله، توجه رسانهها و عموم را نیز به خود جلب نمود. در فاصله ي مساوي از دو قطب شمال و جنوب مي توانيم يك دايره ي بزرگ را به دور زمين تصور كنيم . سياره سرخ در مدت 687 شبانه روز زمينی (تقريباً دو برابر سال زمينی) يکبار به دور خورشيد و در مدت 623/24 ساعت به دور خود گردش می کند. و تناوب مداری آن ۲۸۳ سال و ۱۴/۶۱ روز است. ۴۰. منظور لاک از نام، صرفاً نشانهای بیانی است که با آن میتوان تصوری بسیط یا مرکب را نشانهگذاری کرد.

اجرامی انگشت شمار نیز وجود دارند که با حرکات عجیب و ظاهر غریب ذهن کنجکاو او را تحریک می کنند. اتمسفر زهره نیز جهنمی بوده و عمدتاً از دی اکسید کربن با ابرهای اسید سولفوریک تشکیل شده و مقدار کمی آب در خود دارد. اورانوس نيز همانند ديگر سيارات گازی حلقه هايی به دور خود دارد که البته باريکتر و کمنورترند و احتمالاً جنس آنها از ذرات يخ آب است که لايه ای از گرد زغال (کربن) آنها را در بر گرفته است. در سطح مریخ درهها، آتشفشانها، کوهها و دهانههایی با مقدار کمی اکسیژن، مقدار زیادی دی اکسید کربن و بدون آب مایع وجود دارد که وجود حیات را غیرممکن میکند.

بیش از نیمی از جرم این کمربند را سرس، پالاس، ۴ وستا و هیجا ساختهاند و سرس به تنهایی نزدیک به ۲۵ درصد جرم این کمربند را ساختهاست. از زمان کشف این جرم در سال 1930، مردم دوست داشتند که آنرا سیاره نهم منظومه شمسی بنامند. از زمان پرتاب فضاپیماهای سیاره یاب کپلر ناسا در سال ۲۰۰۹، تا کنون ۴ هزار سیارهی احتمالی خارج از منظومهی شمسی پیدا شده است ( اصطلاحاً سیارات فراخورشیدی). پهناورترين و مشخص ترین حلقههای زحل از خارج به داخل به ترتيب با حروف A، B و C نامگذاري شدهاند. نتایج بررسی های بیشتر نشان داده احتمالاً منطقه ی بین حلقه ی A و گوی سیاره عاری ترین منطقه ی تابش های مغناطیسی در سرتاسر منظومه ی شمسی است.

زحل دارای پیچیده ترین منظومه ی قمرهای طبیعی است . جالب آنکه حلقه ها در محدوده ی خاصی از زحل جای دارند. اين سياره نيز همانند سيارات گازی دارای حلقه هايی است که البته کم نورتر و باريک تر ند. ميدان مغناطيسی سياره حتی بر اقمار مجاورش نيز تاثيرگذار است. حتی وقوع رعد و برق نيز درآن آشکار شده است. تصاوير تلسکوپی و مدار گردی مريخ وقوع توفان های کوچک و يا سراسری گرد و غبار را در جوّ آن آشکار ساخته اند. سياره اورانوس (خدای آسمان اوّل و فرمانروای جهان) اولين سياره کشف شده با ابزار رصدی است که درسال 1781 ميلادی توسط ستاره شناس آماتور انگليسی ويليام هرشل (William Herschel) و با تلسکوپی که خود ساخته بود کشف گرديد.

تا اینکه هویگنس با تلسکوپی پیشرفتهتر توانست برای اولین بار حلقههای زحل را رصد کند. وسایل نقیلهای که سوخت را حمل میکنند سوخت را از سطح سیارک به مخازن بین زمین و ماه حمل خواهند کرد. هسته زمین از آهن و کمی نیکل آفریده شده است و پوسته آن پوشیده از مواد مختلف سنگی است. در واقع حلقه های زحل شامل بی شمار قطعات و خرده های ریز سنگ و یخ یا سنگ های پوشیده از یخ آب در ابعاد چند میلیمتر تا چند متر است. لازم به ذکر است نمای حلقه های زحل از فاصله ی بسیار نزدیک به آن ها به صورت بی شمار حلقه جلوه گری می کند.