معنی اسم سیاره نام سیاره به چه معناست

پلوتون و کارُن هر ۴/۶ روز یک بار به دور مرکز مشترکی می گردند. پلوتون را در سال ۱۹۳۰ کلاید تومبا ستاره شناس آمریکایی با مقایسه تعداد زیادی عکس کشف کرد فاصلۀ متوسط پلوتون تا خورشید ۹/۵ میلیارد کیلومتر است که چهل برابر فاصله زمین تا خورشید است.۲۴۸ سال طول می کشد تا پلوتون خورشید را دور بزند در حالیکه در ۴/۶ روز زمینی به دور خود می چرخد. «مریخ» (Mars) یکی از سیارات منظومه شمسی است که از نظر محققین شباهتهای زیادی با کره زمین دارد و مطالعات و امکان سنجیهای فراوانی از لحاظ زیست کردن انسان در آینده بر روی آن انجام میشود.

اگر به موزیک و ریتم علاقه دارید، آهنگهای مختلفی هم طراحی شده اند که به شما برای حفظ کردن ترتیب سیارهها کمک میکنند. در مجموع همانطور که در این مطلب اشاره شد، روشهای مختلفی برای ارزیابی و به خاطر سپردن ترتیب سیارهها وجود دارد و معمولاً همین که به خاطر داشته باشید در مجموع 8 سیاره داریم، کمک زیادی به حفظ کردن نام و ترتیب آنها میکند. چگونه ترتیب سیارهها را حفظ کنیم؟ اگر شما هم جزء افرادی هستید که به خاطر سپردن ترتیب سیارههای منظومه شمسی برایشان سخت است، در این مطلب با روکیدا همراه باشید تا ترتیب سیارهها بر اساس معیارهای مختلف را یاد بگیرید.

در استدلال منطقی معتبر اگر مقدمات درست باشد، نتیجه قطعاً درست است. در طول بازی سه مرحله تولید وجود دارد که در راند شمار بازی با علامت قرمز مشخص شده است. شما هم دوست دارید از سیاره ها که در کهکشان راه شیری وجود دارند اطلاعات زیادی کسب نمایید این سیاره ها با وجود کره زمین مکان های عجب در کهکشان راه شیری می باشند فضا همیشه راز و رمزهای زیادی در درون خود دارد دانشمندان توانسته اند نقطه های جالبی را در از سیاره ها کشف نمایند این حقایق جالب بسیار جالب و خواندنی است خیلی از افراد از این حقایق بی خبرند و دوست دارند که از فضا ستاره های اطراف زمین اطلاعات زیادی داشته باشند در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر حیرت انگیزترین حقایق در مورد سیاره ها و جاذبه زمین را در سایت سماتک خواهید دید با ما همراه باشید.

به گزارش مهر به نقل از ناسا، گروهی از محققان بینالمللی با استفاده از اطلاعات تحلیل شده تلسکوپ فضایی کپلر یک سیاره خارج از منظومه شمسی و هم اندازه زمین کشف کردهاند. Pislya از جلو سیستم Sonyachna به طرز شگفت انگیزی هماهنگ شده است: سیارات گروه زمینی – کمربند سیارک ها – سیاره -غول پیکر – کمربند کوپر. ویژگی ها و شباهت هایی که بین سیاره مریخ و زمین وجود دارد عامل اصلی بحث ها و حتی خیال پردازی ها درباره امکان حیات فرا زمینی و همچنین فرود افراد فضایی یا به گفته عامه “مریخی ها” به زمین است.

حالا تیمی از دانشمندان با استفاده از رصدهای آرشیوی مأموریتهای مداری قدیمی و نتایج آزمایشهای زمینی در حال بررسی فعالیت آتشفشانی کوه ایدون مونس در طول چند هزار سال گذشته و امروز هستند. «شاید در گذشته در نقطهای مبهم از علم ایستاده بودیم اما امروزه میدانیم که هر آن چه را که در جست و جوی آن هستیم در کدام قسمت از منظومه شمسی بیابیم، این پیشرفتی مهم در علم ستارهشناسی محسوب میشود. اما امروزه ثابت شده است که این حلقه از قطعات آب یخ زده تشکیل شده است که برخی از آنها در اندازههای یک خودروی معمولی میباشند. ساختار درونی این سیاره از هسته سنگی (سیلیکاتی) داغ مرکزی، لایههای هیدروژن فلزی و لایههای هیدروژن مولکولی یعنی همان جو متراکم زحل تشکیل شده، همچنین جو از 96/3 درصد هیدروژن مولکولی، 3/25 درصد هلیوم و بقیه از متان، آمونیاک، دوتریم، اتان و بخار آب تشکیل شده و دارای آئروسلهایی از جنس یخ آمونیاک، یخ آب و هیدروسولفید آمونیوم است.

مطالعات نشان داده است که هیدروژن به حالت مایع است و در عمق 1000 کیلومتری این سیاره هدروژن به حالت جامد است و در عمق 1400 کیلومتری هیدروژن به نوعی فلز تبدیل گشته است که ماده ی الکتریسیته است . ترکیب آن بیشتر از هیدروژن و هلیم است . ترکیب می شوند و به صورت تصادفی هزاران سلاح مختلف در بازی خلق می شود که هیچ کدام مانند دیگری نیستند و آن قدر المان مختلف در توضیحات خود دارند که گاها باید بنشینید و دو سلاح را با هم بسنجید و حساب و کتاب کنید تا ببینید کدام یک برای شما کارآمدتر است و در عمل کدام یک کشنده تر ظاهر می شود.

طول زمان بازی با در نظر گرفتن 18 ـ 24 ساعت برای خط اصلی که تعدادی ماموریت جانبی هم وسط آن پراکنده شده است، به نسبت دو نسخه قبلی بسیار کمتر است. انگار دارک سولز روی این بازی هم تاثیر داشته است و دایره تاثیرش روی سبک های مختلف دارد روز به روز بیشتر می شود! تا چند سال پیش پلوتون نهمین و دورترین سیاره شناخته می شد ولی با تصمیمی که انجمن بین المللی نجوم در سال ۲۰۰۶ گرفت این کره از لیست سیارات حذف و به لیست اجرامی به نام سیارات کوتوله یا خرد اضافه شد که در مدارهایی ورای مدار نپتون به دور خورشید می گردند .

چهار قمر بزرگ مشتری «آیو»، «اروپا»، «گانیمد» و «کالیستو» نام دارند که توسط گالیله در سال ۱۶۱۰ کشف شدند. و یک بازه بزرگ به نام شکاف کاسینی. شکاف کاسینی ۴۷۰۰ کیلومتر پهنا دارد. ای، بی، سی، دی، ای، اف و جی A B C D E F G در میان حلقهها سه شکاف وجود دارد به نامهای انکه Encke،کیلر Keeler و مکسول Maxwell. تراکم بیشتر در منطقه مرکزی باعث به وجود آمدن خورشید شده است در حالی که گاز و گرد و غبار باقی مانده در میانه و اطراف دیسک سرانجام با هم ادغام شدند و اجرام بزرگتر و در نهایت سیارات را تشکیل دادند.

اغلب گرد و غبار شدیدی سطح آن را پوشانده است . تیتان به مانند ستارهای کوچک از قدر ۸٫۳ گرد کیوان میگردد، تیتان را میتوان به آسانی با یک اختربین (تلسکوپ) کوچک ۴ اینچی رصد کرد. تیتان هر ۱۶ روز یک بار گرد کیوان میگردد و برای یافتن آن کافی است اختربین (تلسکوپ) را به سمت کیوان نشانه روید و در فاصله ۲ دقیقه قوسی این سیاره به دنباله ستارهای از قدر ۸٫۳ باشید.

آیا این نشانهای از پخت و پز و لذت آشپزی در مریخ است؟ مریخ دارای 2 قمر است به نام فوبوس و ذیموس . وی با همکاری یکی دیگر از حیوانات بیشه به نام صارخ به اینکار مشغول شده و طی چند شب از مزارع دزدی می کند. اگرچه در بعضی از روزها این تصور درست است اما منطقه العزیز در لیبی با ثبت رکورد دمای 57.8 درجه سلسیوس در 13 سپتامبر 1922 گرمترین منطقه ای از زمین شناخته شده که تا به حال دمای آن اندازه گرفته شده است. 27. نازک ترین لایه، پوسته زمین است، که به طور میانگین به ضخامت 30 کیلومتر است.

9 قمر دارد و معروف ترین قمر آن اصطلاحاً تیتان گفته می شود . متداول ترین روش برای ارزیابی ترتیب سیارهها، در نظر گرفتن فاصله آنها از خورشید است. یکی دیگر از روشهای ارزیابی سیارهها، در نظر گرفتن تعداد قمرهای آنهاست. این روش یکی از روشهای پرکاربرد برای ارزیابی فاصلهها در منظومه شمسی است که به نوعی بزرگترین مقیاس برای ارزیابی این فاصلهها محسوب میشود. در سطح میماس، یکی از قمرهای کوچک کیوان، گودالی بزرگی به نام هرشل وجود دارد که ۱۳۰ کیلومتر (۸۱ مایل) وسعت داشته و یک سوم این قمر را پوشانده است. فقط روی زمین آب وجود دارد.

با این وجود قطر آن ۴۹۰۰۰ کیلومتر و تقریباً ۴ برابر قطر زمین است . مریخ یکی از سیاره های مشهور جهان است، که اشتراکات فراوانی با زمین دارد. اختر شناسان به تازگی قمر جدیدی از سیاره زحل را شناسایی کردهاند که بسیار کوچک است (حدودآ ۲ کیلومتر). بنابراین گروهی از اختر شناسان پلوتون – کارُن را سیارۀ دوگانه ای می دانستند. درست مانند زمین و بر اثر تمایل 25.2 درجه ای این سیاره، فصل ها در نیم کره شمالی و جنوبی متفاوت است.

اورانوس نسبت به زمین دورتر از زحل و مشتری است و به همین جهت کتر مورد مطالعه قرار گرفته است . یک واقعیت جالب این است که ماهواره تریتون خلاف جهت حرکت مداری دارد و آتشفشان های عجیبی نیز در این ماهواره کشف شده است که گاز نیتروژن مانند آبفشان به بیرون پرتاب می شود و یک توده تاریک (از حالت مایع به بخار) را برای کیلومترها به داخل پرتاب می کند.

مشتری 12 قمر دارد که 4 قمر آن درخشندگی فوق العاده ای دارد .که این چهار قمر عبارتند از:آیو-اروپا-گانیمد و کالیستو می باشند. سپس دنباله ای از اعداد به صورت 3، 6، 12 و همین طور ضرب در 2 ادامه پیدا میکند. کنجکاوی در مسیر کاوش خود بافت سنگهای رسوبی را با دوربین MAHLI، مستکم (Mastcam) و ابزار ChemCam بررسی میکند تا ترکیبات شیمیایی آنها را مطالعه کند. در 60 سال اخیر، انسانها با جدیت شروع به بررسی و کاوش منظومه شمسی کرده اند. تلسکوپ فضایی جیمز وب به ما این امکان را می دهد که جو و علائم احتمالی حیات را در این سیاره ها بررسی کنیم.